Dwie strony Ameryki, czyli Kanada i USA.

    Niagara • Toronto – kanadyjski Paryż • New York – Big Apple • Washington i Biały Dom • jazzowy Nowy Orlean • Everglades – odrzutowcem po wodzie • Cape Canaveral – centrum lotów kosmicznych • plaże Miami 

 

 

 


  TERMINY NA KOLEJNY SEZON JUŻ W SPRZEDAŻY! 

 

 

 

ZAPYTAJ O CENĘ PROMOCYJNĄ NA DZIŚ!


{rsform 5}

 

Dzień 1  

Zbiórka przy stanowisku odpraw  na 2 godz. przed wylotem samolotu. Wylot z Warszawy i przelot do Kanady (możliwa przesiadka).  Przylot do Toronto, odprawa paszportowa zgodnie z obowiązującymi procedurami wizowymi, transfer do hotelu, odpoczynek i nocleg w hotelu w Toronto.

Dzień 2

Po śniadaniu poranne zwiedzanie Toronto, uznanego za kanadyjską stolicę biznesu. Wjazd oszkloną, panoramiczną windą na szczyt CN Tower, drugiej co do wielkości konstrukcji świata (553 m). Następnie zwiedzanie dzielnicy finansowej z historycznym oraz nowoczesnym ratuszem - leżącym przy Nathan Square. Przejazd do Parku Królowej z budynkiem parlamentu prowincji obok najstarszego uniwersytetu. Następnie przejedziemy nad wodospad Niagara, który jest jedną z największych atrakcji turystycznych wschodniego wybrzeża. Wodospad utworzony jest na rzece Niagara, która płynąc z jeziora Erie do jeziora Ontario, musi pokonać prawie 100-metrową różnicę poziomów. Spacer nad wodospadem. Wieczorem, ok. godz. 21:00 dla chętnych dodatkowy spacer nad wodospad, który w ciemności rozświetlają kolorowe reflektory tworząc niepowtarzalną magię mgły, światła i huku wody. Nocleg w hotelu w Niagara Falls. (Trasa ok. 130 km).

Dzień 3

Po śniadaniu rejs statkiem wycieczkowym Maid of the Mist, pod najszerszą część wodospadu, zwaną Końską Podkową. Spacer na kolejne punkty widokowe wzdłuż urwistego brzegu granicznej rzeki Niagara. Wjazd na wieżę Skylon Tower (dla chętnych dodatkowo płatne ok. 30 USD), z której rozciąga się piękny widok na cały przełom rzeki i na stronę amerykańską. Następnie przejazd do Nowego Jorku. Trasa będzie prowadzić malowniczymi dolinami, przez Stan Pensylwania i Nowy Jork, z postojami fotograficznymi i przerwami aby nacieszyć się przyrodą północnej części USA. Nocleg w hotelu w Nowym Jorku. W tym dniu nie ma kolacji w hotelu (dotyczy klientów, którzy dokupili opcję obiadokolacji). (Trasa: ok. 650 km).

Dzień 4

Śniadanie w hotelu, następnie całodniowe zwiedzanie Nowego Jorku, uznanego za epicentrum globalnej kultury, rozrywki i finansów. Zwiedzanie rozpoczniemy wjazdem na Empire State Building, który jest jednym z głównych symboli Nowego Jorku. Z wieży będziemy podziwiać widoki na Manhattan i panoramę miasta. Kolejnym punktem zwiedzania będzie wizyta na Rockefeller Center oraz spacer Piątą Aleją. Wejdziemy do Katedry św. Patryka oraz odwiedzimy znaną dzielnicę teatralną Broadway, dworzec Grand Central, siedzibę ONZ, Bibliotekę Nowojorską i Operę Metropolitan. Staniemy na Times Square w centrum Manhattanu, z ogromną liczbą teatrów, sklepów i restauracji. Następnie zawitamy do Central Parku, gdzie wśród naturalnego piękna przyrody, można cieszyć się zarówno zaplanowanymi jak i improwizowanymi spektaklami. Krótki spacer po Central Parku m.in. Strawberry Fields z pamiątkową mozaiką na cześć Johna Lennona (Imagine) i budynkiem Dacota, gdzie muzyk mieszkał wraz ze swoja żoną Yoko Ono. Po południu czas wolny na samodzielne podziwianie uroków „Wielkiego Jabłka”. Nocleg w hotelu w Nowym Jorku. (Trasa ok. 50 km).

Dzień 5

Po śniadaniu poranny rejs statkiem na wyspę Liberty Island, gdzie mieści się Statua Wolności oraz wyspę Ellis Island, która dla milionów emigrantów (w tym 1.5 miliona Polaków) była pierwszym przystankiem na ziemi amerykańskiej. Na Ellis Island, pod koniec XIX w., działało centrum przyjmowania emigrantów przybywających do Stanów Zjednoczonych z Europy w poszukiwaniu lepszego życia. Następnie odwiedzimy Memorial 9/11, który powstał ku czci osób poległych w bestialskich zamachach terrorystycznych na World Trade Center w 2001 r. w tzw. strefie Ground Zero. Odwiedzimy dzielnicę finansową na Manhattanie oraz gmach Giełdy Nowojorskiej - miejsca, które najlepiej znamy z wielu amerykańskich ekranizacji. Zobaczymy Wall Street oraz historyczny kościół św. Trójcy. Po południu przejazd do Waszyngtonu - stolicy USA. Trasa będzie prowadzić przez stany Pensylwania, Delaware i Main, aż do DC Columbia Na trasie odwiedzimy jeden z terenów, zamieszkałych przez Amiszów. Zobaczymy oryginalne dorożki Amiszów, dowiemy się czym różnią się ich domy i sposób życia. Jeśli czas na to pozwoli, wstąpimy do wioski Amiszów i nie Amiszów, czyli "Anglików". Dowiemy się ciekawostek na temat filozofii życia oraz poznamy tradycje, którym są wierni od dziesiątków lat. Zakwaterowanie w hotelu i nocleg w Waszyngtonie. (Trasa: ok. 360 km).

Dzień 6

Po śniadaniu całodzienne zwiedzanie Waszyngtonu, podczas którego zobaczymy najciekawsze zakątki miasta, m.in. Kapitol - siedzibę Kongresu i Senatu oraz Bibliotekę Kongresu. Kamień węgielny pod Kapitolem został umieszczony przez samego Jerzego Waszyngtona. Kapitol kryje w sobie liczne pomieszczenia, w tym ponad 500 pokoi. Zatrzymamy się pod pomnikiem Kazimierza Pułaskiego na pobliskim placu Freedom Plaza oraz pod pomnikiem Tadeusza Kościuszki przed frontem Białego Domu. Następnie spacerem odwiedzimy monumentalne mausoleum prezydenta Abrahama Lincolna. Po drodze zobaczymy pomniki poświęcone Bohaterom Wojny Wietnamskiej oraz Wojny Koreańskiej. Następnie przejazd przez rzekę Potomac i krótki spacer po cmentarzu Arlington, gdzie znajdują się groby rodu Kennedych. Cmentarz został założony podczas wojny secesyjnej, tu pochowani są weterani z wszystkich wojen, w których brały udział Stany Zjednoczone w całej swej historii. Zanim udamy się na lotnisko, czeka nas jeszcze krótka wizyta w Pentagonie, największym wojskowym budynku świata wybudowanym, jak wskazuje nazwa, na planie pięciokąta. Przystanek przy waszyngtońskim monumencie 9/11 upamiętniającym porwany przez terrorystów samolot, który uderzył w Pentagon. Po zwiedzaniu transfer na lotnisko i przelot do Nowego Orleanu. Po przylocie zakwaterowanie i nocleg w hotelu w Nowym Orleanie. (Trasa ok. 60 km).

Dzień 7

Po śniadaniu zwiedzanie Nowego Orleanu. Odwiedzimy cmentarz Metairie, na którym znajduje się imponująca liczba grobowców z marmuru oraz pseudo-egipskie piramidy. Cmentarz Metairie zajmuje powierzchnię 50 ha. Upodobała go sobie śmietanka Nowego Orleanu. Spoczywają tu gubernatorzy i burmistrze Luizjany oraz członkowie najlepszych nowoorleańskich rodzin. Zawitamy na Jackson Street, gdzie przyjrzymy się pracy ulicznych malarzy, muzyków i żonglerów. Po południu wyprawa na mokradła. Podczas pobytu na bagnach przepłyniemy łodzią Airboat, która osiąga duże prędkości. Z pokładu łodzi będziemy mogli oglądać z bliska aligatory w ich naturalnym środowisku. Wieczorem wizyta na Bourbon Street z niezwykłą atmosferą Nowego Orleanu i wyjątkową muzyką ulicznych grajków i licznych klubów jazzowych. Nocleg w hotelu w Nowym Orleanie. (Trasa: ok. 60 km).

Dzień 8

Śniadanie w hotelu, wykwaterowanie i transfer na lotnisko, przelot do Orlando. Po przylocie przejazd do centrum kosmicznego Kennedy Space Center, które jest rdzeniem amerykańskich operacji kosmicznych NASA. Podczas wizyty w Centrum Lotów Kosmicznych, wycieczka autobusem po ośrodku NASA. Uczestniczyć będziemy w starcie rakiety kosmicznej programu Apollo bezpośrednio z sali sterowania lotami kosmicznymi (film w technice IMAX). Zapoznamy się z przygotowaniami do lotu na księżyc. W specjalnej hali obejrzymy najpotężniejszą rakietę nośną świata „Saturn” oraz dotkniemy próbki księżycowego gruntu. Z autobusu zobaczymy też miejsca startu rakiet kosmicznych i wahadłowców oraz potężny budynek montowni rakiet i największą ruchomą platformę transportującą pojazdy kosmiczne na miejsce startu. Będzie też możliwość uczestnictwa w symulowanym starcie wahadłowca w towarzystwie jednego z kapitanów misji kosmicznych, a na zewnątrz zobaczymy las rakiet ukazujący historię postępu w budowie pojazdów kosmicznych.. Późnym popołudniem zakwaterowanie w hotelu w okolicach Cape Canaveral. (Trasa: ok. 100 km).

Dzień 9

Rano śniadanie w hotelu i wykwaterowanie, Następnie udamy się w drogę do Miami. Po południu zwiedzanie Miami na pokładzie “Duck boat”, czyli wojskowej amfibii, umożliwiającej zwiedzanie z lądu i z wody, która zabierze nas do najciekawszych zakątków miasta: South Beach - ze słynnymi budynkami Art Deco, Star Island, z rezydencjami gwiazd jak Gloria Estefan, Jennifer Lopez lub Enrique Inglesias oraz Downtown z Bayside i promenadą pełną sklepów i różnorodnych restauracji. Miejsca te zobaczymy z pokładu statku, ale również odwiedzimy na lądzie. Następnie czas wolny przy Ocean drive i możliwość zobaczenia z zewnątrz willi Gianniego Versace "Casuarinę", przed którą słynny kreator mody został zastrzelony. Dalszą część dnia spędzimy np. na zakupach w sklepach wielu znanych marek. Zakwaterowanie i nocleg w hotelu w Miami. W tym dniu nie ma kolacji w hotelu (dotyczy klientów, którzy dokupili opcję obiadokolacji). (Trasa: ok. 350 km).

Dzień 10

Śniadanie i czas wolny na wypoczynek na plaży lub samodzielne zwiedzanie miasta, np. dzielnicy kubańskiej - Little Havana; poczucie rytmu latino Sout Beach i nasycenie się smakami tętniącego życiem i pachnącego cygarami miasta. Możliwość wycieczki na Key West (dodatkowo płatna ok. 150 USD/os.). Jest to miasto - wyspa położona w archipelagu Florida Keys, ok. 200 km w głąb Zatoki Meksykańskiej. Zgodnie z obowiązującą indiańską legendą, kto raz znajdzie się na wyspie, ten do końca życia będzie chciał na nią powrócić. Zwiedzanie Key West m.in.: Dom Ernesta Hemingwaya i letniej rezydencji prezydenta Thrumana - Mały Biały Dom (wszystko dodatkowo płatne). Trasa przejazdowa dostarcza przepięknych widoków i jako jedyna na Florydzie została uznana prestiżowym tytułem All American Road. Droga prowadzi przez 42 mosty, które rozdzielają Zatokę Meksykańską i Ocean Atlantycki. Postój w restauracji Margaritasville, serwującej jeden z ulubionych drinków Hemingwaya „Margarite” (dodatkowo płatne). Czas wolny na kąpiel w turkusowych wodach zatoki, której temperatura często osiąga nawet 30 st. C. Przed powrotem postój i pamiątkowe zdjęcie przed najbardziej na południe wysuniętym przylądkiem USA, skąd do Hawany już tylko 150 km często pokonywane przez emigrantów na własnej konstrukcji tratwach i łodziach. Powrót na nocleg do hotelu w Miami.

Dzień 11

Śniadanie w hotelu, wykwaterowanie i transfer na lotnisko w Miami. Wylot do Polski (możliwa przesiadka).

Uwaga! Napoje alkoholowe zakupione w strefie wolnocłowej i przewożone w bagażu podręcznym, pomimo odpowiedniego opakowania są rekwirowane na lotniskach europejskich.

Dzień 12

Przylot do Warszawy na lotnisko Okęcie.

Uwagi!

- Zamieszczone w ofercie opisy wycieczek fakultatywnych są podane wyłącznie informacyjnie i nie stanowią oferty handlowej. Nie gwarantujemy, że będą one wszystkie realizowane. Pełny wykaz dostępnych atrakcji fakultatywnych wraz z ich aktualnymi cenami jest dostępny u naszych rezydentów.

- Pilot nie oprowadza po obiektach muzealnych. Część z atrakcji może być sezonowo wyłączona ze zwiedzania.

- Kolejność realizacji punktów programu może ulec zmianie lub odwróceniu.

- Godziny wylotów i powrotów mogą ulec zmianie.

 

Zakwaterowanie na objeździe:

Hotele *** - o średnim standardzie; zwykle położone poza centrami miast - (10 rozpoczętych dób hotelowych: w Toronto - 1, Niagara Falls - 1, w Nowym Yorku - 2, w Waszyngtonie - 1, w Nowym Orleanie - 2, w Cape Canaveral - 1, w Miami - 2). 

Pokoje: 2 - osobowe (możliwośc dostawki - zazwyczaj 2 podwójne łóżka), wszystkie klimatyzowane z łazienkami oraz najczęściej TV-sat.

Do dyspozycji gości: w hotelu restauracja oraz bar.

Wyżywienie: śniadania oraz za dopłatą obiadokolacje (8) w restauracjach hotelowych.


Świadczenia

Cena podstawowa obejmuje: przelot samolotem rejsowym z Warszawy do Toronto i z Miami do Warszawy (możliwe przesiadki), przeloty wewnętrzne z Waszyngtonu do Nowego Orleanu oraz z Nowego Orleanu do Orlando, opłaty lotniskowe, zakwaterowanie (razem 10 rozpoczętych dób hotelowych), wyżywienie śniadania a za dopłatą obiadokolacje (8), transfery klimatyzowanym autokarem, obsługę polskiego przedstawiciela podczas odprawy na lotnisku w Polsce, opieka polskiego pilota podczas realizacji programu i ubezpieczenie TU Europa - wariant standard (NW, KL, CP, Assistance oraz bagaż).

Cena podstawowa nie obejmuje: wizy amerykańskiej, kosztów realizacji programu zwiedzania (biletów wstępu, obsługi przewodników, bagażowych, kierowców, itp ) - ok. 385 USD + 6 USD opłaty granicznej (płatne obligatoryjnie na miejscu) ; przejazdów komunikacją miejską, 8 obiadokolacji (za dopłatą), napojów do obiadokolacji, wycieczek fakultatywnych (orientacyjne ceny w programie) oraz innych wydatków osobistych i pozostałych nie ujętych powyżej kosztów.


Inne

Wiza

- Obywatele Polski mają obowiązek posiadania ważnej wizy przy wjeździe do Stanów Zjednoczonych Ameryki.

- Nie ma możliwości pośredniczenia w jej otrzymaniu, tak więc każdy Klient musi ją uzyskać we własnym zakresie.

- O wizę należy starać się w Ambasadzie Stanów Zjednoczonych w Warszawie i w Konsulacie Generalnym Stanów Zjednoczonych w Krakowie.

W Ambasadzie Amerykańskiej w Warszawie o wizę mogą ubiegać się mieszkańcy województw: kujawsko-pomorskiego, łódzkiego, lubelskiego, lubuskiego, mazowieckiego, podlaskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, wielkopolskiego i zachodniopomorskiego.

Konsulat Generalny w Krakowie obejmuje województwa: dolnośląskie, małopolskie, opolskie, podkarpackie śląskie i świętokrzyskie. Szczegóły (koszty, sposób aplikacji) na stronie: http://polish.poland.usembassy.gov/wizy/wizy-nieimigracyjne/jak-ubiega-si-o-wiz.html.

- W przypadku osób podróżujących na podstawie paszportu wydanego przez kraj inny niż Polska klienci zobligowani są do sprawdzenia w Ambasadzie Stanów Zjednoczonych przepisów celnych ich obowiązujących. Dla obywateli krajów objętych programem o ruchu bezwizowym (VWP) obowiązkowa jest rejestracja w systemie ESTA (Electronic System For Travel Autorisation) - lista krajów uczestniczących w programie jest dostępna na stronie:

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/ESTA_Screen-Level_Online_Help_1.htm#vwp2.

ESTA jest systemem służącym do określenia, czy dana osoba jest uprawniona do wjazdu na terytorium Stanów Zjednoczonych. W celu rejestracji i wniesienia opłaty, najpóźniej na 72 godziny przed planowaną podróżą, należy wypełnić formularz dostępny na stronie:

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/.

- Klienci powinni posiadać wydrukowaną kopię potwierdzenia złożenia wniosku o zezwolenie na wjazd na terytorium USA w systemie ESTA i okazać ją podczas odprawy na lotnisku (zarówno na lotnisku w Polsce, jak i w ew. porcie przesiadkowym i w USA).

 

Biuro nie ponosi odpowiedzialności za odmowę wjazdu na teren Stanów Zjednoczonych Ameryki, o ile taką decyzję podejmie odpowiedni urzędnik imigracyjny.


 

71 364 00 17; 71 333 30 30
tel/fax: 71 364 06 34
Kom: 886 544 004
Wiolka   Magda  

email

baner-najp-plaze

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
BĄDŹ ZAWSZE NA BIEŻĄCO

baner-wypocz

wyprawy-zycia-right

barton banner